3. nädal: Uus meedia...?

Wikipedia seletab meedia, kui ullatuslik mõiste,  mis hõlmab suhtlusvahendeid, teabe edastamise meetodeid ja keskkonda, mille nad moodustavad (meediumiruum). Iidsetest aegadest püüdleb inimene teadmiste poole, teadlikult või alateadlikult sõltub konkreetsest indiviidist, kuid ühel või teisel määral mõistame selle väärtust meie elus. 

Meedial on mittu eesmärki, aga hetkel soovin rääkida just meelelahutsest. Kuna viimasel ajal muutub elu lihtsamaks, töönädal lühemaks, siis hakkab inimene otsima endale tegevusi. Ja siin tuleb mängu tänäpäeval populaarsed meediaallikad. Kuna enamuses peredes on vähemalt üks vidin, mis annab kiiret ja mugavat võimalust nautida uudiseid, muutub meie elu erksamaks ja piiretuta. 

Teate, et meie aju on tegelikult sõltnane informatsioonist? Inimene vajab uusi teadmisi, selleks et harjutada oma aju töötada igavesti, muljuhul hakkab degradeeruma. Teiselt poolt, paljud meist on pisut laisad ja ei soovi informatsiooni saamiseks ennast koormata. Kui paljusid teist viimati käinud poodidesse raamatuid otsima? Aga ramatukokku? Ma ei rääki siin rahast... 

On kindlasti erandeid, aga enamus eelistab kiirkanalid nagu ajaveebid ehk blogid. Miks nad muutusid nii populaarseks? Neil on tohutu plusse! Esiteks me võime neid lugeda igal pool ja endal sobival ajal: voodis, enne magamaminekut või tööl wc-s, kui peidume ennast ülemustest. Teiseks, võime valida endale sobivaid teemasid, eriti oluline näiteks minu jaoks võimalus, mitte teada mida toimub kriminaalses maailmas. Soovin elada roosas maailmas koos üksksarvikutega ja ei huvita teiste arvamused selle kohta. Plussidest võib rääkida palju, aga milline tegelikult mõju avaldab keskonnale ajaveebid? Ühelt poolt nad annavad võimalust, ennast harida, aga teiselt poolt nad annavad liiga palju vabadust. Noored tüdrukud eelistavad lugeda ilutoodetest, poisid piiretlevad ennast masinatega (kes teab millega?). Seega aega kulutakse palju, aga teadmised tulevad liiga kitsatest valdkondadest. 

dabbing unicorn with stars
dabbing-unicorn-stars-600w-1059886088.jpg
"Väljaandja" on huvitatud, et teda loetakse tuhandeid ja isegi miljoneid inimesi. Ajaveebid seda võimaldavad: auditooriumi meeletamiseks kasutatakse lühikesed, tihtipeal, provakatiivsed tekstid, erksad illustratsioonid. Informatsiooni eelistatakse anda pindmiselt ja väikeste portsionidega, sest kui sa kirjutad ühes postituses ühekorraga palju, siis äkki järgmiseks korraks ei tule häid ideesid? Tagajärjedena, Interntis vohavad mõttetu pindmised, ebapädevad blogid. Minu arvamuses oleks hea seda peatuda, vähendada koguseid ja tõsta kvaliteeti. Mida me saame ise teha? Olge kriitilised, valige paremaid, hinnake oma aega, harige ennast, õppige emakeel selgeks, äkki just sina on tuleviku meedia lootus? ;)



Kasutatud allikad:

1. https://ru.wikipedia.org/wiki

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога