12.nädal: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus
Too ajaveebiartiklis üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis (kasutada võib ülalmainitud Jakob Nielseni kasutatavuse komponente, aga ka muid kriteeriume).

Meie ajastul, kui arvutid on laias kasutuses ning poodides on küllusus, peavad üha enam tootjad mõelda kuidas neid teha mugavam ehk ergonoomilisem. Olulisel kohal on ka kasutuskogemus, sest inimesed tänu rohkusele on ära hellitatud ning soovivad ka paremat kvaliteeti oma raha eest.  Aga minu arust eriti olulisel kohal on nende kasutatavus. Nii vidinaid kui ka tarkvara peavad olema mugavad, meeldivad kasutuses ning lihtsalt õpetatavad. 
Jacob Nielsen sõnastas kasutatavuse viis peamist komponenti:
-       Õpitavus
-       Tõhusus
-       Meeldejäävus
-       Vead
-       Rahuolu 
Toon välja paar näided positiivse ja negatiivse kasutatavusest veebis. Selleks ma valisin netflix.com ja delfi.ee. Mõlemad lehed omavad nii negatiivsed kui positiivsed tunnuseid. Netflix meelelahutuslik tasuline leht, kus saab vaadata erinevaid telesaaded ning filmid. Netflix eesmärk oli luua selline keskkond, kus inimene saaks peatumata veeta oma vabaaja. Selleks on hulgaliselt filmid, telesaaded ning multfilmid. Kui sa vaatad mingi sarja, sa ei pea iga kord otsima järgmist seeriat, Netflix viisakalt ise paneb käima. Samuti Netflix lisas nuppu „skip intro“, seega sa ei pea iga kord käsitsi läbi keerama sissejuhatus. Samas nende otsingu ei pea ma kuidagi mugavat. On küll saab valida erinevaid žanride vahel, kuid näiteks ei ole võimalik filtreerida otsingu ilmumis aastate järgi. Samas otsing annab tulemuseks need filmid mida ma juba vaatasin, mis segab valida midagi uut ja põnevat. 
Delfi.ee on uudist portaal, mida kasutan, et hoida ennast kursis toimuvaga Eestis.  Varem ei mõelnud selle mugavusest, käisin aegajalt uudised vaatamas. Reklaam oli tagasihoidlik ning mind ei seganud, kuid viimasel ajal seoses kriisiga muutunud nende poliitika agressiivsemaks. Reklaam on igal pool, suured bannerid, pop-up reklaamid segavad uudiste lugemist. Seoses olukorraga, mõistan nende vajadus rakendada selliseid meetmeid, et oma põhitulu, mis tuleb reklaamist, koos klientidega mitte kaotada, aga nende veebisaidi kasutatavus on küll langenud. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога