5 nädal. Netikett.
Vali üks Virginia Shea 10 käsust ja too ajaveebis mõni hea näide omaenda kogemustest.
4. Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust (Respect other people's time and bandwidth).
Minu arvates väga oluline punkt netikettist. Minu eelnevates postituses võib märgata, kuidas mind häirib, et liigne ja mõtetu informatsioon  üleujutas interneti. Te võite anda mulle lihtsa nõu vältida selliseid lehtede, foorumite, jne külastamist.  Reaalses elus, sellist nõu on võimatu rakendada, sest otsides vajalikku informatsiooni, sa ei tea ette, kus on mõtetu aja raiskamine ja kus on õige koht.  Seega oleks kena, kui inimesed mõtleksid kriitilisem oma postituste lisades. Kas seda mida ma kirjutan on oluline? Kas informatsioon on väärikas ka teistele külastajatele? Sest pealiskaudseks suhtluseks on leiutatud erinevad kohad (näiteks facebook, või mingi jututuba).

Teiseks suureks probleemina näen inimeste soov jagada oma elu peendetailides. Ma usun, et kõikidel on olemas sellised tuttavaid, kes jagab kõik oma fotosid-videosid? Eriti emasid kes soovivad näidata kui tubli/ilus/naljakas nende laps on. Selleks on õige koht, aeg ning publik. Siia teemasse  sobivad ka inimesed, kes armastavad saata sõnumid ankdootidega, uudised kulsate inimeste kohta, memid, jne. Nad uputavad teie suhtluskanalid ning nendest ei saa kuidagi lahti saada. Need inimesed võivad olla teie ülemused või lähendaseinimesed, keda te ei soovi solvata. 

Minu isikliku kogemusest võin tuua välja näide. Ühel kenal õhtul, ma järsult sain aru, et ei jõudnud ühtki oma asjadest teha, aga samal ajal ei ole ka ennast välja puhanud. Kust ma kaotasin terve päev? Sotsiaalvõrgus, kuhu privaatses kanalis saatsid mu lähedased, erinevaid naljakad viideosid või uudised. Millised mind tegelikult ei huvita, aga kuna need inimesed on hästi olulised minu elus, tundsis enda kohustuses kõik sõnumid vaadata ja vastata neile. Sellel õhtul ma seletasin oma perele, et kui ma igale hakkan vastama, või need asju vaatama, siis ei jää mul aega töötamiseks, õppimiseks, ega magamiseks.  Tegime ka kokkuleppe, et sinna võib kirjutada ainult õhtul, peale tööpäeva ja ainult seda, mida tõesti on oluline/huvitav. 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога